اخبار افق کوروش /  آشپزی

چاپ
طرز تهیه کتلت بدون تخم مرغ
1396/11/03
طرز تهیه کتلت گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

طرز تهیه کتلت بدون تخم مرغ

طرز تهیه کتلت های برشته و خوشمزه بدون تخم مرغ


نمیدونم چرا درست کردن کتلت برای بعضیا معضل شده ؟!! در حالی که بسیار ساده و راحته .

اول از همه به اون ته کلاسی ها ????که همیشه معترض اند و یه بهونه واسه های و هوی دارند???? عرض کنم که قرار نیست این روغن رو سر بکشید و روانه ی خندق بلا کنید ! گدابازی درنیارید و سوسول بازی رو کنار بذارید و روغن کم نریزید تا کتلت هاتون داخل روغن داغ خوب و قشنگ سرخ و مغزپخت بشن !????
.

سیب زمینی پخته روغن زیاد میبره اما سیب زمینی خام مصرف روغنش بسیار پایینه .بهتره که سیب زمینی خام رو پوره کنیم .پیاز و سیب زمینی آب میندازند و اگه گوشت چرخ کرده هم از فریز خارج شده باشه رطوبت داره و مایه ی کتلت تون شل میشه . سعی کنید که این موارد رو نداشته باشید تا موقع قرار دادن کتلت ها بر روی مایتابه با مشکل مواجه نشوید .


اما رسپی سفره خونه ای برای کتلت های دلبر :

حدود 300 گرم گوشت چرخ کرده که بهتره دوبار چرخ بشه . یک عدد سیب زمینی کوچک رنده ریز و یک عدد پیاز متوسط رنده ریز و نمک و فلفل و ادویه دلخواه مخلوط و زردچوبه . در انتها دو قاشق غذا خوری #پودر_پانکو_ # و دو قاشق غذا خوری پودر نان خشک سوخاری رو داخل مخلوط ریخته و ورز بدید. .
روغن به اندازه لازم داخل تابه ریخته و اجازه دهید داغ بشه و بعد تو دست یا قالب کتلت رو به قطر یک سانت و به درازا و پهنای کف دست باز و صاف کنید و بعد آروم تو روغن بندازید .در هر بار بیش از ظرفیت تابه کتلت نذارید .جا برای مانور و حرکت داشته باشند . کتلت ها رو جزغاله نکنید.

 


با سیب زمینی پخته هم براتون رسپی خواهیم داد .اما ترجیحا خام بهتره چون جذب و مصرف روغن  سیب زمینی پخته در کتلت خیلی بالاست .من گاهی سیر رنده شده هم داخلش میریزم که خیلی خوشمزه میشه .به جای سیب زمینی میتونید از هویج خام ریز رنده شده هم استفاده کنید .پودر نان خشک سوخاری چسبندگی مایه رو از بین میبره و بافت کتلت برشته و سطحش کریسپی و کرانچی میشه . پودر پانکو با آردهای مختلف رطوبت اضافی مایه رو جذب میکنه تا مایه شل نشه . پودر پانکو بسیار بافت خوبی به کتلت میده .البته رسپی های متفاوت داریم و این یکیشه.


نکات قابل توجه در هنگام پختن کتلت


اونایی که سیب زمینی بیشتر می ریزند اگر دقت کنند متوجه خواهند شد که بجای سیب زمینی بیشتر ما از پودر نان سوخاری و پودر #فرایینگ_میکس پانکو استفاده کردیم. تخم مرغ تو روغن کف تولید میکنه .


لطفا از تجربیات خوب تون برامون بنویسید تا ما هم یاد بگیریم .????❤️ خصوصا اساتید گرام

 

 

 

 ارسالی از پیچ سفره خونه

شما دوستان هم می توانید رسپی های خود را برای ما ارسال کنید تا به نام شما و در وب سایت افق کوروش درج شود .

 

 


برچسب ها:

کتلت بدون تخم مرغ
تخم مرغ
سیب زمینی
روغن
کتلت
طرز تهیه کتلت

مهسا

1396/11/04

من خودم وقتی همه کتلت هام درست می شوند و حسابی کتلت هارو سرخ می کنم با یه عالمه گوجه فرنگی و انواع سبزیجات و با توجه به علاقه وافر خانواده به خیارشور در کنار کتلت با خیارشور تزئین می کنم.حتی یه سری خانواده ها رو میشناسم که کتلت را با نان و همراه با ماست و خیار یا ماست و اسفناج و یا حتی ماست موسیر درست و کتلت ها رو همراه اینها میل می کنند البته با سالاد شیرازی هم یه ترکیب فوق العاده میشه

مهران

1396/11/04

سلام خیلی جالبه دستور آشپزیتون یه کتلت باحال درست کردم با این دستور.من عاشق کتلتم ...همیشه سعی میکنم کتلت تو برنامه غذایی هفتگیم قرار بدم

منیژه

1396/11/04

من یه سری نکات رو برای درست کردن کتلت هام رعایت می کنم البته ابن نکاتی هم که اعلام شد خوب بودن ولی به نظرم من حتما باید آب پیاز رو بعد از رنده شدن بگیرید چون برای من که به شخصه اتفاق افتاد و کتلت هام موقع سرخ کردن وارفت. مادرم میگه بهتره از گوشت کم چرب برای درست کردن کتلت استفاده بشه تا قیافه کتلت هنگام سرخ شدن خوشگل بشه و حتما و حتما یادتون باشه که کتلت ها باید خیلی باید ورز بخورند که فوق العاده شه

1396/11/06

ارسال نظر

ارسال

عضویت در خبرنامه

عضویت

داغ‌ترین‌ها