اخبار افق کوروش /  اخبار

چاپ
نظارت مستمر دامپزشکان افق کوروش برمحصولاتِ خام دامی از تولید تا عرضه
1397/07/15
به بهانه روز ملی دامپزشکی؛

نظارت مستمر دامپزشکان افق کوروش برمحصولاتِ خام دامی از تولید تا عرضه

دامپزشکان شرکت فروشگاه زنجیره ای افق کوروش در راستای تأمین سلامت غذایی مصرف کننده بر روی فرآیندِ عرضه و نگهداری کالاهای پروتئینی و لبنی نظارت مستمر دارند.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، این شرکت به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کشور با بیش از یک هزار شعبه در راستای تامین محصولات سالم و کنترل کیفی و بهداشتی کالاهای خوراکی یخچالی و غیریخچالی تمام توان خود را به منظور تحقق ایمنی مواد غذایی و کنترل زنجیره غذایی در سه سطح تامین، توزیع و مصرف بکار گرفته است.

افق کوروش به عنوان فروشگاه پیشرو در امر تامین محصولات سالم و با کیفیت و همچنین در راستای کنترلِ کیفیتِ و سلامت محصولات غذایی عرضه شده در سطح فروش با بکارگیری متخصصین حوزه دامپزشکی، علوم تغذیه و میکروبیولوژی و تدوین برنامه ی جامع کنترل کیفیتِ ، بر فرآیندِ عرضه و نگهداری کالاهای پروتئینی و لبنی از حیث سرعت بالای فساد پذیری آن ها نظارت دارد.

متخصصین حوزه دامپزشکی شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش به صورت مستمر بر خطِ تولید تأمین کنندگانِ مواد پروتئینی، روند حمل کالا تا رسیدن به سطح فروشگاه، نحوه نگهداشت در سطح فروش و فرآیند زنجیره سرد نظارت می کنند ضمن آنکه با آموزش پرسنل فروشگاهی وارائه ایده به واحدهای مختلف از تامین کننده تا فروشگاه و تجهیز جهت رفع مشکلات پیش آمده و ارائه آموزش به مصرف کننده نقش چشمگیری در کنترل تمام جوانب زنجیره توزیع مواد غذایی ایفا می کنند.

با توجه به نقش ویژه ای که فروشگاه های زنجیره ای به عنوان حلقه ی تامین و کاهش اتلاف مواد غذایی به خصوص محصولات پروتئینی دارند، مسئولین فنی واحد کنترل کیفیت  که از بین فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی انتخاب می شوند، در راستای تأمین امنیت و سلامت غذایی مصرف کننده به منظور نظارت بر کیفیت محصول اولیه ورودی، روند قطعه بندی و بسته بندی گوشت و مرغ در سایت تامین کننده حضور داشته و کنترل کیفی و بهداشتی محصولات را جهت کاهش هدررفت و افزایش رضایتمندی مشتری   بر عهده دارند.

همچنین در راستای حفظ زنجیره سرد، دمای ترموگراف کامیون های یخچال دارِ حامل محصولات دامی را در طول مسیر کنترل می کنند تا از حملِ ایمن کالاها اطمینان حاصل شود ضمن آنکه همواره عملکرد تجهیزات سرمایشی در فروشگاه ها را  تحت کنترل دارند تا در روند نگهداری محصولات در طول زمانی که کالا به دست مشتری نهایی میرسد، خللی وارد نشود.

در عین حال، پس از ارسال کالا از کارخانه تأمین کننده به سردخانه های سراسر کشور، وظیفه فک پلمپ، تایید کیفیت محصول ارسال شده به شهرستان ها در محل سردخانه و صدور مجوز توزیع بر عهده دامپزشکان مسئولین فنی افق کوروش قرار دارد.

علاوه بر وظایف ذکر شده، حضور در سردخانه محل دپوی محصولات لبنی و نظارت بر بهداشت سردخانه ، رعایت استاندارد شرایط نگهداری،،بررسی و کنترل استاندارد اقلام ورودی، صدور مجوزهای لازم برای ارسال بار به توابع شهرستان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته به منظور کنترل کیفی مواد غذایی محسوب می شود.

از جمله اقدامات موثر واحد کنترل کیفیت مستقر در ستاد مرکزی می توان به انجام نمونه گیری های دوره ای از محصولات در سطح فروش و محل تولید و ارسال به آزمایشگاه های مورد تایید سازمان دامپزشکی جهت انجام آزمایشات میکروبی، شیمیایی وبافت شناسی  بر روی  گوشت های مورد عرضه اشاره کرد.

ارسال گزارشات روزانه از کیفیت محصولات ارسالی به فروشگاه های سراسر کشور ورسیدگی به تخلفات احتمالی صورت گرفته در محل عرضه محصولات نیز توسط کارشناسان این واحد انجام می شود.

رسیدگی به شکایات ثبت شده در سامانه ثبت شکایات و شکایت مشتریان، تهیه دستورالعمل های بهداشتی و اطلاع رسانی به مناطق ، آموزش مخاطرات بهداشتی به عوامل اجرایی و پرسنل فروشگاه ها و اطلاع رسانی در خصوص مخاطرات بحرانی و بیماری های فصلی (مانند تب کریمه کنگو و ...) از طریق برگزاری کلاس های آموزشی نیز از دیگر فعالیت های همکاران واحد کنترل کیفیت میباشد.

 


برچسب ها:

فروشگاه افق کوروش
فروشگاه های زنجیره ای
فروشگاه ها ی زنجیره ای افق کوروش
گوشت تنظیم بازار
گوشت گوساله گرم
قیمت گوشت
قیمت مرغ
واحد کنترل کیفیت
روز دامپزشک
دامپزشک
عرضه و نگهداری

عضویت در خبرنامه

عضویت

داغ‌ترین‌ها