اخبار افق کوروش /  اخبار

چاپ
کاشت یک هزار و پانصد اصله نهال در روز درختکاری
1397/12/15

کاشت یک هزار و پانصد اصله نهال در روز درختکاری

افق کوروش همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، به کاشت 1500 اصله نهال در پارک جنگلی جاجرود اقدام کرد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت فروشگاه های زنجیره ای  افق کوروش، همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و در راستای حفظ محیط زیست و با هدف توسعه جنگل کاری های اراضی ملی شمال شرق تهران، یک هزار و پانصد اصله نهال کاشته شد. 

این شرکت همزمان با روز درختکاری و با حضور 40 تن از پرسنل فروشگاهی و ستادی فروشگاه زنجیره ای افق کوروش، نسبت به غرس یک هزار و پانصد اصله نهال در سطح 2.5 هکتار اقدام کرد.   

یک هزار و پانصد اصله نهالِ افق کوروش شامل گونه های کاج تهران، سرو نقره ای، داغداغان، زبان گنجشک، ارغوان و مقاوم به کم آبی و نوسان دما است که در مساحت 2.5 هکتار و به فاصله افقی 4 متر و عمودی 5 متر کاشته شده است.

این سومین سال متوالی است که افق کوروش به عنوان فروشگاه دوستدار طبیعت، با کاشت نهال در روز درختکاری، پیوند عمیق خود را با طبیعت ابراز می کند. افق کوروشی ها در سال 95 با کاشت پانصد اصله نهال، در سال 96 با یک هزار اصله نهال و امسال با یک هزار و پانصد اصله نهال، دست دوستی به سوی طبیعت دراز نمودند. 

گفتنی است؛ تا کنون در راستای احيای محيط زيست، 6 هکتار از اراضی ملی شمال شرق تهران تحت پوشش 3 هزار اصله درختِ اهدایی افق کوروش قرار گرفته است.

لازم به ذکر است؛ از آنجایی که نهال های کاشته شده تا زمانی که به بهره برداری برسند به مراقبت ویژه نیاز دارند، از 15 اردیبهشت ماه تا اولین بارندگی مؤثر آبان ماه هر 15 روز به میزان 30 لیتر آبیاری خواهند شد و تا 20 دوره یعنی حدود 3 سال توسط مأمورین محیط زیست تحت مراقبت و آبیاری قرار خواهند گرفت.


برچسب ها:

فروشگاه افق کوروش
فروشگاه ها ی زنجیره ای افق کوروش
فروشگاه های همواره تخفیف
تخفیف
هفته درختکاری
درختکاری
روز درختکاری

ارسال نظر

ارسال

عضویت در خبرنامه

عضویت

داغ‌ترین‌ها