اخبار افق کوروش /  اخبار

چاپ
کارت اعتباری معیشتی به رانندگان فعال حمل و نقل عمومی شهری ارائه می شود
1398/05/26
با امضای تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهر ایران و تاکسیرانی های شهری کشور؛

کارت اعتباری معیشتی به رانندگان فعال حمل و نقل عمومی شهری ارائه می شود

در راستای حمایت از رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی شهری کشور، تفاهم نامه ای سه جانبه با اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور و بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف اجرای طرح اعطای کارت اعتباری خرید کالا به امضاء رسید.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، مراسم امضای این تفاهم نامه با حضور حسین صبوری قائم مقام مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به منظور اجرای طرح کارت اعتباری معیشتی به رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی شهری کشور برگزار شد.

در این مراسم حسین صبوری قائم مقام مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه علاوه بر نتایج مثبت آن و مشارکت قابل توجه، رضایت مندی رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی شهری کشور را در بر داشته باشد و بتوان با طرح های مشابه، تعداد بیشتری از هموطنان را تحت پوشش قرار داد.

وی با اشاره به آنکه شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با بیش از 1560 شعبه، بیشترین دسترس پذیری را در ایران دارد و از بالاترین سطح تخفیفات جهت افزایش قدرت خرید مردم و رضایت مندی مشتریان برخوردار است، افزود: این شرکت بزرگترین زنجیره لجستیکی را در شبکه توزیع ایران دارد و با کنترل کیفیت مستمر روی کالاهای عرضه شده در فروشگاه تلاش می شود تا محصولات با کیفیتی به دست مصرف کنندگان برسد.

اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه «مهر ایران» نیز با اشاره به این توافق سه جانبه برای تامین معیشت تاکسیرانان گفت: با فروشگاه زنجیره ای افق كوروش توافق شد که كارت‌ های خرید فروشگاه را با اعتبار بانک در اختيار رانندگان قرار دهند؛ در فاز اول قرار شد كه ۱۰۰۰ ميليارد تومان در سه مرحله تخصيص داده شود که اين مبلغ امكان افزايش دارد و در صورت آنکه فروشگاه افق كوروش تمايل داشته باشد، آماده افزايش مبلغ و مدت تقسيط وام هستيم.

اکبری تصریح کرد: مبلغ وام اشاره شده برای هر دوره و هر فرد ۸۰۰ هزار تومان با کارمزد ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان است. بدین صورت هر فردي که تسهيلات را از ما دریافت می کند، بايستی ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان به بانك پرداخت كند.

به گفته وی، این وام سه دوره تکرار می‌شود و در سال ۲۴ میليون ريال اختصاص داده خواهد شد که در صورت آنکه اين طرح موفق باشد، مي‌توان اين مبلغ را افزايش داد. همچنين مي‌توان اين مدل را در ساير خدمات اتحاديه تاکسيراني و اتوبوسراني تعميم داد و بانک نيز آمادگي همكاري دارد.

مرتضي ضامني مديرعامل اتحاديه تاکسيراني‌هاي شهري كشور در سخناني اظهار كرد: با توجه به شرايط و مشكلات اقتصادي، معاون عمراني وزير كشور تكاليفي را بر عهده ما گذاشتند تا به اقتصاد رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومي كمك كنيم، بر همین اساس با مشاركت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي افق كوروش و بانك قرض‌الحسنه مهر ايران در حوزه معیشت توانستيم شرايطي را فراهم كنيم كه رانندگان مايحتاج خود را با حفظ كرامت انساني تامين كنند.

به گفته ضامنی ، در این راستا سالانه مبلغ ۲۴ میلیون ريال در اختيار رانندگان قرار داده خواهد شد تا بتوانند مايحتاج خود را تامين کنند، اعتبار اين طرح که با حمايت بانک قرض الحسنه مهرايران و مشارکت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي افق كوروش اجرايي شده ۱۰۰۰ ميليارد تومان براي كمک به رانندگان است كه در گام اول براي ۴۰۰ هزار نفر از رانندگان اجرايی خواهد شد.

شایان توجه است؛ در گام نخست این طرح با اختصاص اعتباری معادل 10 هزار میلیارد ریال امکان ارائه کارت اعتباری خرید افق کوروش برای 400 هزار نفر از رانندگان تاکسی و سایر فعالین حوزه حمل و نقل عمومی شهری فراهم شده است.

با اجرای این طرح به هریک از رانندگان متقاضی، در هر سال اعتباری معادل 24 میلیون ریال طی 3 نوبت (هر 4 ماه یکبار)، با تسهیلات قرض الحسنه برای خرید از بیش از 1500 شعبه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش سراسر کشور اختصاص خواهد یافت.

گفتنی است، به هر یک از متقاضیان پس از انجام فرآیند ثبت نام و تشکیل پرونده در بانک، در مرحله نخست 8 میلیون ریال اعتبار در قالب کارت خرید تخصیص داده می شود و افراد پس از دریافت اعتبار می توانند نسبت به خرید از کلیه شعب افق  کوروش سراسر کشور اقدام و این مبلغ را طی 4 قسط بازپرداخت نمایند.

شایان ذکر است که رانندگان متقاضی پس از اتمام آخرین قسط، طی سه مرحله می توانند کارت خرید خود را شارژ نمایند.

رانندگانی که علاقمند به دریافت و استفاده از کارت خرید افق کوروش هستند می توانند با مراجعه به وب سایت www.irtusan.ir تا تاریخ 15 شهریور ماه سال جاری نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام و ارائه درخواست صدور کارت خرید افق کوروش اقدام نمایند.

متقاضیان 72 ساعت پس از ثبت نام می بایست به یکی از شعب بانک قرض الحسنه مهر مراجعه و تأییدیه در یافت نمایند و یک برگه چک و یا سفته به ارزش 10 میلیون ریال بابت ضمانت تسهیلات به شعبه بانکی ارائه دهند و 15 روز بعد از تکمیل پرونده بانکی کارت خرید افق کوروش را دریافت نمایند.

 

 

 


برچسب ها:

افق کوروش
تفاهم نامه
تاکسی رانی
کارت اعتباری معیشتی
بانک قرض الحسنه مهر ایران
سازمان شهرداری ها

ارسال نظر

ارسال

عضویت در خبرنامه

عضویت

داغ‌ترین‌ها