اخبار افق کوروش /  اخبار

چاپ
افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی افق کوروش
1399/04/08
در مجمع فوق‌العاده تصویب شد؛

افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی افق کوروش

مجمع فوق‌العاده فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با هدف افزایش 200 درصدی سرمایه این شرکت برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، این مجمع فوق‌العاده با دستور جلسه تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه و با حضور 87/55 درصد از سهامداران در محل ساختمان مرکزی گروه صنعتی گلرنگ برگزار شد.

مجمع فوق‌العاده افق کوروش با مجوز سازمان بورس برگزار شد و افزایش سرمایه این شرکت از 1000 میلیارد ریال به 3000 میلیارد ریال  از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به منظور توسعه فروشگاه‌های شرکت و همچنين توسعه ناوگان حمل ونقل جهت توزیع بهتر محصولات به تصويب رسيد.

امیرخسرو فخریان مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در ابتدای اين مراسم طی گزارشی از وضعیت سرمایه این شرکت از ابتدای تأسیس تاکنون گفت: شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با سرمایه 10 میلیون تومان  از سال 1388 کار خود را آغاز کرد و در سال 1390 این سرمایه به 2 میلیارد تومان افزایش یافت .

وی در ادامه با اشاره به اينکه درسال 1396 سرمایه اين شرکت  به 50 میلیارد تومان رسید،افزود: با آورده نقدی و مطالبات سهامداران در مرحله دوم همان سال سرمايه شرکت  به 100 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

فخریان از خرید کامیونت و توسعه فروشگاه ها به عنوان اهداف افزایش سرمایه شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش یاد کرد و ادامه داد: توسعه ناوگان حمل و نقل، رشد فروش شرکت را پوشش دهی می کند و همچنين تنوع بخشی به روش های مختلف تأمین خودرو را به همراه دارد.

وی با اشاره به اينکه بالا بردن کیفیت زنجیره تأمین، مدیریت حداکثری ناوگان حمل و نقل و اجرای دقیق استانداردهای مرتبط با آن بر کاهش ضایعات در حمل و نقل و ارائه خدمات با کيفيت اثرگذار است،  ادامه داد: خرید کامیونت ریسک تأمین خودرو با توجه به نوسانات فصلی و حوادث غیرمترقبه را کاهش می دهد.

فخریان در خصوص افزایش تعداد فروشگاه های افق کوروش نيز بیان کرد: رشد تعداد فروشگاه بر افزایش فروش کل و کاهش نسبت هزینه های ثابت به کل هزینه ها و افزایش سودآوری تاثير مثبت خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل افق کوروش، برآوردهای انجام شده نشان می دهد افزایش تعداد کامیونت ها و فروشگاه ها در سال جاری رشد فروش هزار میلیارد تومانی و در سال 1400 رشد 2 هزار میلیارد تومانی  رابه دنبال خواهد داشت .به بيان ديگر نتيجه تحقق اين اقدام سودآوری 100 میلیارد تومانی در سال جاری و  197 ميليارد تومانی در سال 1400 خواهد بود.

لازم به ذکر است که در اين مجمع علی ابراهیمی با عنوان رئیس، مسعود گودرزی و هادی قانعی به عنوان ناظر و کوروش دامغانی دبیر جلسه و همچنین نماینده حسابرس مستقل و بازرس قانونی حضور داشتند و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار به صورت آنلاین بر برگزاری این مراسم نظارت داشت.

اين جلسه بصورت آنلاین از صفحه اینستاگرام، کانال آپارات و وب سایت رسمی این شرکت برای سایر سهامداران نمایش داده شد.


برچسب ها:

افق کوروش
دعوت به مجمع عمومی فوق العاده شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش
مجمع سهامداران
مجمع فوق العاده افق کوروش

ارسال نظر

ارسال

عضویت در خبرنامه

عضویت

داغ‌ترین‌ها