اخبار افق کوروش /  غذای آماده

چاپ
غذاهای آماده یک پیشنهاد مناسب برای روزهای شلوغ
1396/04/07

غذاهای آماده یک پیشنهاد مناسب برای روزهای شلوغ

روزهایی پر از شلوغی و قرارهای کاری، روزهایی که باید به کلاس دانشگاه برویم  و با مشغله‌های گوناگون روبرو هستیم، یا روزهایی که اصلا حال و حوصله‌ی غذا درست کردن را ندارید، همه‌ی ما گهگداری این روزها را تجربه می‌کنیم، و واقعیت آن است که همیشه رستوران رفتن و خرید یک وعده‌ی غذایی  در توان ما نیست، در این مواقع برای یک وعده‌ی غذایی سریع باید  چه کار کرد؟ با هم نگاهی به چند پیشنهاد جذاب خواهیم انداخت.

شما می‌توانید با استفاده از دو نوع ماده‌ی کنسروی که به صورت ارزان در همه جا یافت می‌شود چند نوع غذا داشته باشید. یکی از این کنسروها کنسرو لوبیا و دیگری کنسرو تن ماهی است.

چرا کنسرو لوبیا ؟

این سوالی است که شاید بپرسید در جواب باید بگوییم که لوبیا دارای خواص متعددی است، یکی از این خواص دارا بودن مقدار زیادی پروتئین است که منبع خوبی برای تغذیه‌ی بدن است و می‌تواند از امراضی مانند اختلالات کلیوی و پوکی استخوان جلوگیری کند. پس وجود آن در برنامه‌ی غذایی هفتگی مهم است و باید جزو اولویت‌های انتخابی شما قرار گیرد.

اما طبخ لوبیا کمی سخت و زمان بر است، ابتدا باید لوبیا را چند ساعت خیس کنید و در یک ظرف آب قرار دهید تا نفخ موجود در لوبیا گرفته شود. سپس بسته به جنس و نوع لوبیا 45 الی یک ساعت و نیم آن را بپزید و در آخر کار هم باید حواستان جمع باشد که لوبیای شما بیش از حد پخته و له نشده باشد یا زیادی سفت نباشد که حالت نپخته داشته باشد. پس ما کنسرو لوبیا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. سریع و راحت با قیمت بسیار مناسب می‌توانید کنسرو لوبیا را تهیه کنید و خیلی زود غذای دلخواهتان را با آن بپزید. لوبیا همچنین یکی از حبوبات مورد علاقه‌ی بچه‌ها نیز هست و آنها اغلب از غذاهایی که با لوبیا پخته‌ می‌شوند استقبال می‌کنند. غذاهایی مانند قورمه سبزی، لوبیا پلوها، خورشت اسفناج و ....

چه نوع غذاهایی را می‌توان با کنسرو لوبیا پخت؟

با کنسرو لوبیا می‌توان غذاهای متعددی پخت، از لوبیای موجود در کنسرو می‌توانید برای انواع خورشت‌های معمول استفاده کنید، همچنین می‌توانید از مواد داخل کنسرو لوبیا در انواع پلوها و خوراک‌ها استفاده کنید، چند نمونه از این مواد عبارتند از: خوراک لوبیا چیتی و نخود ، بوریتو برشته لوبیا و فلفل چیلی، کَسولِت لوبیا چشم بلبلی، فریتاتای برنج و لوبیا و ...

 

نگاهی به اینترنت بیندازید می‌توانید نام غذاهایی که خیلی سریع می‌توانید با کنسرو لوبیا درست کنید را پیدا کنید، اگر دوست دارید می توانید کنسرو لوبیا را به مدت بیست دقیقه در آب جوش بپزید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید سپس مواد داخل کنسرو را با افزودنی‌های دلخواه خود مانند پیاز داغ و سبزیجات و یا گوشت چرخ کرده سرخ شده مخلوط کنید و بگذارید نیم ساعت بپزند و سپس با نان یا برنج کته مصرف کنید، اگر حوصله‌ی هیچکدامشان را نداشتید خیلی راحت یک خورشت لوبیا با برنج کته بگذارید و از خوردن آن لذت ببرید.

چرا کنسرو تن ماهی؟

اگر دسترسی به ماهی تازه نداشته باشید، استفاده از کنسرو تن ماهی یک پیشنهاد خوب و بسیار خوشمزه است که می‌تواند برای شما یک وعده‌ی غذایی سرشار از پروتئین و همچنین مواد معدنی مثل سلنیوم ، منیزیم و پتاسیم باشد علاوه بر این ماهی تن که در ایران به عنوان تن ماهی شناخته می شود دارای  ویتامین‌های های B1 ، B3 و B6 است.

 ولی همانطور که شاید بدانید تن ماهی هم مانند انواع ماهی ها ، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که مصرف آن مشکلات پوستی و التهابات را کاهش می دهد . از دیگر خواص تن ماهی بالا رفتن  سرعت بهبود بیماران قلبی است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته اسیدهای چرب امگا 3 باعث پیشگیری از بیماری های مزمنی نظیر بیماری های قلبی- عروقی ، دیابت نوع دوم و برخی از انواع سرطان را دارند.

و خوراک‌ها استفاده کنید، چند نمونه از این مواد عبارتند از: خوراک لوبیا چیتی و نخود ، بوریتو برشته لوبیا و فلفل چیلی، کَسولِت لوبیا چشم بلبلی، فریتاتای برنج و لوبیا و ...

 

حال که از خواص متعدد این خوراکی غنی آگاه شدیم. چگونه از آن استفاده کنیم، جواب بسیار ساده است. ابتدا به تاریخ انقضای کنسرو تن ماهی نگاهی بیندازید تا از سالم بودن قوطی کنسرو اطمینان حاصل کنید سپس خوب نگاه کنید که قوطی آن  ورم نکرده باشد یا ضربه ندیده باشد. سپس آن را به مدت بیست دقیقه بجوشانید تا از مصونیت در برابر مسمومیت بوتولیسم مطمئن شوید. حال می‌توانید انواع غذاها را با تن ماهی درست کنید از انواع سالادهای سریع و خوشمزه تا ماکارونی و پلوهای متعدد، شما می‌توانید از تن ماهی در انواع ساندویچ‌ها نیز استفاده کنید.

فراموش نکنید که همه چیز بستگی به سلیقه و عادت شما دارد، معمولا کسانی که از بوی صخم ماهی شکایت دارند با تن ماهی بیشتر کنار می‌آیند. همین موضوع باعث محبوبیت بیشتر این کنسرو خوراکی شده است و شما می‌توانید دو تا سه بار در هفته از این منبع غذایی سرشار از پروتئین و امگا 3 بهره ببرید.

برشته لوبیا و فلفل چیلی، کَسولِت لوبیا چشم بلبلی، فریتاتای برنج و لوبیا و ...


برچسب ها:

غذای آماده
کنسرو لوبیا
تن ماهی
فروشگاه های زنجیره ای
افق کوروش

ارسال نظر

ارسال

عضویت در خبرنامه

عضویت

داغ‌ترین‌ها