اخبار افق کوروش /  اخبار

چاپ
نقش فروشگاه های زنجیره ای در رفاه  و عدالت اجتماعی
1396/02/02

نقش فروشگاه های زنجیره ای در رفاه و عدالت اجتماعی

به وجود آمدن فروشگاه های زنجیره ای در جهان موجب شد تا مفهوم رقابت ، که تا پیش از آن چندان مفهومی برای فروشگاه های خرده فروشی نداشت . در این حوزه معنا پیدا کند.

فروشگاه های زنجیره ای با سرمایه گذاری های کلان و بهره گیری از مدیریت و فنون بازاریابی و فروش، قصد پیشی گرفتن از یکدیگر را داشتند که همه این تلاش ها در نهایت به سود مصرف کنندگان و خریداران تمام شد، زیرا آنها بودند که هر روز از کاهش مداوم قیمت ها و ارائه فروش های ویژه و تخفیفات فراوان بهره می بردند.

برخی از مشخصه های عمومی فروشگاه های زنجیره ای عبارتند از دسترسی به طیف های مختلف کالا برای مشتری، ارزانی قیمت به دلیل حذف واسطه ها، خدمات بهتر و امکانات گسترده تر، صرف زمان کمتر برای خرید، امکان مقایسه انواع کالاهای مشابه بایکدیگر از نزدیک و لمس خود کالا و… 

نکته دیگر این که مهم ترین مزیت فروشگاه های زنجیره ای، قیمت ارزان است. در واقع  استراتژی هزینه پایین(Low Cost) استراتژی عمومی فروشگاه های زنجیره ای است و یکی از عوامل اساسی موثر در موفقیت این استراتژی، بهره گیری از روش های نوین و روزآمد مدیریت در جهان اقتصادی است.

در مجموع، ایجاد فروشگاه های زنجیره ای با استانداردهای روز دنیا نتایج مثبتی برای چابک سازی نظام توزیع و بهره ور نمودن آن به همراه دارد و بطور معمول فروشگاه های زنجیره ای این توان را دارند که با حذف واسطه ها و کاهش قیمت محصولات، قدرت خرید خانواده ها را افزایش دهند. اما دنیای اقتصادی امروز به اینجا ختم نمی شود.


برچسب ها:

افق کوروش
#فروشگاه
عدالت

ارسال نظر

ارسال

عضویت در خبرنامه

عضویت

داغ‌ترین‌ها